Spend-It

Spend-It is gemaakt in opdracht van Amarant. Het doel van het spel was om op een speelse manier inzicht geven aan de doelgroep van Amarant op vooraf bepaalde onderwerpen. Er waren een aantal onderwerpen waar wij uit konden kiezen, het project-team heeft gekozen voor financiƫn.

De opdracht vanuit school hield in dat we een spel moesten maken waarbij zowel een fysiek als een digitaal component werd verwerkt.
Hoe zijn we uitgekomen bij dit spel?

Tools

Op het moment dat de box wordt opengemaakt zijn er een aantal dingen zichtbaar: Het speelbord, de handleiding, de pionnen en een QR.
Door de QR te gebruiken wordt de app gedownload.



Het digitale gedeelte van dit spel (de app) is gemaakt door een teamgenoot en mij, en gebouwd in Unity.

De app

Vervolgens krijgen de spelers dit scherm te zien. Hier zijn de Avatar, de door jou gekochte items, en jouw taken zichtbaar. Er zijn ook knopjes waardoor te zien is hoeveel geld de speler heeft en opties om "kans-", "werk-" en "aanbieding-kaarten" te pakken.
Het was heel belangrijk dat de spelers inzicht kregen over hun inkomsten en uitgaven, tegelijker tijd moeten ze leren om een kasboek bij te houden, dit hebben we ook verwerkt in de game.

Iedere speler krijgt een aantal taken die willekeurig worden gegeven, in eerste instantie zijn er steeds 2 te zien, De volgende 2 kun je vrijspelen door de 2 taken te voltooien en daarna naar huis te gaan.

Dit filmpje is gemaakt door 2 teamgenoten, maar wordt hier gebruikt om de app in gebruik te laten zien.

Benieuwd?

Hier kunt u de app downloaden. Deze app is geoptimaliseerd voor de Nvidea Shield (met een resolutie van 1200x1920). Tot op heden is dit een Android exclusive.